Geplaatst op
Bij een Online Marketing Bureau vind je de kennis en kunde die er nodig is om je te laten ranken. Maar wat doen ze nou precies? We nemen het in deze blog met je door zodat je weet waarvoor je bij hen terecht kan. Lees snel verder.
Digitale marketing vs. traditionele marketing: Wat is het verschil?
Wat is digitale marketing?
Eenvoudig gezegd gebruikt digitale marketing digitale, online kanalen zoals websites en sociale media als hulpmiddelen om producten en diensten te promoten. Als je sociale media gebruikt, ben je heel bekend met de advertenties die opduiken. Dat is digitale marketing.
Wat is traditionele marketing?
Traditionele marketing daarentegen omvat traditionele kanalen zoals billboards en gedrukte media. Stel je voor dat Don Draper in Mad Men tv-commercials en reclameteksten voor Coca-Cola bedenkt.Tot het internet in de jaren 90 opkwam, was traditionele marketing zo’n beetje de enige vorm van marketing.
Groot verschil
Het grootste verschil tussen digitale en traditionele marketing is het medium waarmee de doelgroep een advertentie tegenkomt. Terwijl traditionele marketing gebruik maakt van traditionele offline media zoals tijdschriften en kranten, gebruikt digitale marketing digitale online media zoals sociale media of websites. De meeslepende ervaring van een impactvolle tv-reclame en het tactiele gevoel van een tijdschrift als Rolling Stone zijn vandaag de dag net zo belangrijk als 20 jaar geleden, omdat ze een blijvende indruk op je geest achterlaten. Je raakt onbewust emotioneel gehecht aan hun merk, waardoor het altijd in je bewustzijn is.
Wanneer we dan kijken naar online marketing, dan is het duidelijk dat deze vorm heel persoonlijk gericht is. Zo kun je met digitale middelen heel gemakkelijk een profiel maken van een gebruiker van bijvoorbeeld Google of facebook, dit profiel maakt het eenvoudiger om gepersonaliseerde advertenties aan de gebruiker te laten zien. Dat is slechts een voorbeeld van online marketing.
Maar dit laatste is niet waar een online marketing bureau zich mee bezighoudt.
Werkzaamheden van een online marketingbureau
In principe kunnen de werkzaamheden van de verschillende online marketingbureaus uiteenlopen. De ene doet bijvoorbeeld wel aan linkbuilding, terwijl de ander dit uitbesteed. Elementen die we vaak terug zien komen in het werkzaamhedenpakket zijn: SEO-optimalisatie van websites, het bouwen van websites, het optimaliseren van Google mijn bedrijf voor klanten en toch ook het linkbuilden om te zorgen dat een website een hoge autoriteit krijgt. Wil je meer weten over hoe deze werkzaamheden voor jouw business goed uit kunnen werken, dan raden we je aan om eens te kijken traffictoday.nl.